Maak een persoonlijke content strategie

Wil je gericht met inhoud op LinkedIn bezig zijn? Dan kan je best voor jezelf een content strategie vastleggen.

Stel jezelf de volgende vragen:

  1. Over welke thema’s wil ik graag informatie zien op mijn nieuwsoverzicht?
    Wie kan ik daarvoor volgen? Van welke groepen kan ik daarvoor deel uitmaken?
  2. Over welke thema’s weet ik meer dan gemiddeld? Welke thema’s passioneren me? Over welke thema’s ben ik snel op de hoogte en wil ik doorgeven aan mijn netwerk? Dit zijn de thema’s die in jouw content strategie passen

Op basis van de tweede vraag kan je nu een doelstelling zetten op vlak van het plaatsen en delen van informatie met je netwerk

  • Hoe vaak per week wil je iets delen?
  • Native of niet-native content?
  • Welke vorm interesseert je het meest? Een bijdrage, artikel, iets delen,een story?

Dit alles samen is jouw persoonlijke content strategie.
Herlees dit deel en noteer ze op een blad papier.