CanMarNL_Samenvoegen van de identiteit

SAMENVOEGEN VAN DE IDENTITEIT

We weten ondertussen wie we zijn en hoe we onszelf zien in de markt.
Nu wordt het creatief en gericht op de inhoud van je merk naar buiten toe.

Wat is je merkverhaal en je merkdoel?

  • Creatieve vertaling van wie we zijn en hoe we onszelf zien in de markt.
  • De inhoud van ons merk naar buiten toe.
  • Richting universele communicatieboodschap, die de klantenreis straks aan elkaar verbindt.

Wat vertellen we de klanten?
We werken met de marketeers toe naar een universele communicatieboodschap die overal in terug kan komen en die de klantreis straks aan elkaar verbindt.
Deze boodschap ontwikkel je vaak samen met je bureau, want het is een creatief proces om de stappen te bundelen. De inzichten van alle opgehaalde informatie vertaal je naar een merkverhaal. Dat kan lang zijn, of heel kort. Vaak ervaren onze klanten het als de voice-over tekst van een nieuwe corporate commercial.

Een mooi moment in het traject is, als de klant dit verhaal hoort en het raakt echt. Dan voel je de siddering door de spreekkamer gaan…

Heel fijn om alle merkelementen samen te brengen. En als je de verschillende stappen goed doorlopen hebt, is de rest voor een groot deel een invuloefening.

DE BRANDKEY

Check af met de brandkey.

In dit model, ontwikkeld door Unilever, kan je nakijken of je verhaal consistent is.
Check ook of het verhaal in lijn ligt met de cultuur en de meest onderscheidende kenmerken van het merk.
Je komt in de Brandkey uiteindelijk tot een merk-essentie, maar het is slim om deze pas na het doorlopen van alle stappen in te vullen.