Ook de inhoud van onze webpagina is belangrijk. Elke pagina heeft een unieke titel.
En de belangrijkste zin van de pagina staat in een H1-tag; de belangrijkste inhoud in een main-tag.
Ook interessant is wanneer we kunnen inspelen op vragen die gebruikers kunnen hebben. In ons zoekwoordenonderzoek komt naar voren dat een bepaalde vraag gesteld kan worden, dus wij spelen in op die vraagstellen en bieden een zo optimaal mogelijk antwoord met zoveel mogelijk structuur (bulletpoints, afbeeldingen en filmpjes, korte titels, stappenplan, …).
Als we hier bovenop een Schema-markup toevoegen dan kunnen we beloond worden door als Featured Snippet bovenaan de zoekresultaten te verschijnen (dit hebben we niet in de hand, we geven enkel een voorzet naar de zoekmachine toe).
De Schema-markup geeft extra informatie die de zoekmachine kan interpreteren en waardoor deze een featured snippet kan opbouwen. We zeggen bijvoorbeeld dat we een recept beschrijven, wie de auteur is, wat het stappenplan is en welke bereidingstijd nodig is.
De inhoud houden we up to date (relevant) en als we een samenwerking aangaan met een bekende influencer of een partner (of posts hebben op sociale media) dan kan dit onze zichtbaarheid verder bevorderen. De inhoud overtuigt dan of mensen nadien terugkomen.
Linkbuilding is ook belangrijk voor een goeie SEO. Zorg dat je interne links allemaal werken. Maak ook dat er externe links zijn. Verwijzingen naar bijvoorbeeld Wikipedia tonen aan Google dat de content op je website goed onderzocht en doordacht is. -> DRLinkCheck.com
Links van bekende en betrouwbare websites zorgen dat jij hoger in ranking komt.