Google Tasks en Keep lijken veel op elkaar, maar er zijn aanzienlijke verschillen tussen de twee.
Daar waar Keep in wezen bedoeld is voor het maken van verschillende soorten notities met een toegevoegde functionaliteit van lijsten, is Tasks een app voor taakbeheer voor het maken van takenlijsten met de toegevoegde functionaliteit van tekstnotities.
Keep is de applicatie binnen Google om notities bij te houden. Laten we even kijken naar enkele functionaliteiten binnen Google Keep. Klik HIER om naar het filmpje te gaan.
Met Google Tasks kun je een takenlijst maken en naar jouw Calendar sturen.
Als je een taak toevoegt, kan je deze ook in uw Gmail-agenda integreren en details of subtaken toevoegen. Het omgekeerde is ook mogelijk: met taken kan je ook e-mails slepen en neerzetten in jouw takenlijst, de volgorde van de taken wijzigen en voltooide taken afvinken.
Met Keep en Tasks maak je takenlijsten, zet je gesproken memo’s om in tekst, neem je foto’s als herinneringen en meer.
Wanneer moet je Tasks en Keep gebruiken?
Hoe kan je nu met Google Tasks taken toevoegen aan jouw Calender?
Ik heb momenteel mijn Agenda open staan; het zijvenster open…
… en ik klik op het ‘Tasks’-icoontje.
Het zijvenster TASKS gaat open en we kunnen hier een nieuwe taak toevoegen.
We geven de taak een naam, bijvoorbeeld: ‘Contact opnemen met Tom‘.
Dan klik ik op het potloodje om de details van deze taak te bewerken.
Hier kan ik dan een datum en tijdstip toevoegen aan mijn taak (of subtaken toevoegen).
Ik kan hier datum en tijd ingeven en deze taak eventueel herhalend maken als ik Tom elke dinsdag om half vijf wil spreken…
Als ik nu op ‘OK‘ klik wordt de taak toegevoegd aan mijn agenda.