Je gaat jouw computer moeten herstarten als je dit doet en opnieuw inloggen in de Zoom meeting.
Werkvorm: Individueel
Tijd: 20 minuten
Een van de voordelen van Google Drive is dat je deze gewoon in je Windows Verkenner terug kan laten komen. Je merkt dan eigenlijk geen verschil tussen een lokale harde schijf en een zogenaamde harde schijf in de Cloud. Dit laat je ook toe op om aan documenten te werken als je geen internet zou hebben.
Een nadeel hieraan is natuurlijk wel dat je bestanden minder veilig zijn. Als iemand met jouw computer aan de haal gaat, heeft die natuurlijk ook meteen toegang tot jouw documenten in de cloud.
Je kan dit doen door via het tandwielmenu op ‘Drive voor desktop downloaden‘ te klikken.
Daarna kan je in het kader ‘Voor individuen‘ op ‘Downloaden‘ klikken en volgend venstertje gaat open:
Hier klik je ‘Akkoord en downloaden‘. De download start en volgende pagina verschijnt.
Je kan het installatieprogramma vinden in jouw Downloads.
Dubbelklik op ‘installbackupandsync‘ en de installatie start. Dit kan even duren, afhankelijk van de hoeveelheid data die gesynchroniseerd moet worden.
Als jouw Drive klaar is om offline te werken, zal het volgende pictogram verschijnen.
Je gaat jouw computer hierna moeten herstarten.
Jouw Google Drive verschijnt in jouw verkenner, toegankelijk, net zoals eender welke andere locatie.
Heb je problemen om te synchroniseren? HIER vind je meer informatie.