Service validation management

ACCEPTED Rubber Stamp stock illustration. Illustration of authorized -  86663787

Het doel van de service validation en testing practice is ervoor zorgen dat nieuwe of veranderde products en services aan de afgesproken vereisten voldoen. De definitie van service value is gebaseerd op de input van customers, zakelijke objectieven en vereisten door regels. En gedocumenteerd als deel van de value chain activiteit: Design & transition. Deze inputs worden gebruikt om meetbare kwaliteit en prestatie indicatoren op te stellen die de definitie van de verzekeringscriteria en test vereisten ondersteunen.

Service validation:

Dit focust op het bewerkstelligen van de accepteerbare criteria voor deployment end release management. (Condities die moeten behaald worden om een product als “klaar” te bestempelen). Deze criteria worden geverifieerd door testing. Deze kunnen zowel utility als warranty gefocust zijn en worden gedefinieert door het begrijpen van de customer, regels, business, risk management en security vereisten. Deze validatie activiteiten documenteren, bevestigen en stellen de utility en warranty gefocusde verzekerde criteria vast en vormen de basis voor de scope van de test activiteiten.

Testing:

Een test strategie bepaald een algemene aanpak voor testing. het kan toegepast worden op een omgeving, platform, een set van services of een enkele service. Testing zou moeten uitgevoerd worden op zowel in-house ontworpen als extern ontworpen systemen en solutions. De test strategie is gebaseerd op de service acceptance criteria en moeten in lijn staan met de vereisten van de juiste stakeholders om er zeker van te zijn dat de tests matchen met de risks en doelgericht zijn.

Typerende tests zijn onder andere:

  • Utility / functional tests:
    • Unit test: Test van een enkel systeem component.
    • System test: Het gehele systeem testen, incl. software en platformen.
    • Integration test: Een groep van afhankelijke software modules samen testen.
    • Regression test: Testen of voormalig werkende functies impact ondervinden.
  • Warranty non-functional tests:
    • Performance and capacity test: De snelheid en capaciteit onder belasting testen.
    • security test: Testen van vulnerability, policy compliance, penetration en denial of service risks.
    • Compliance test: Controleren dat de wettelijke en regelgevende vereisten voldaan worden.
    • Operational test: Testen van backup, event monitoring, failover, recovery en reporting.
    • Warranty requirements test: Het verifiëren van de nodige documentatie, training, definiëring van het support model en kennis overdracht.
    • User acceptance test: Test die uitgevoerd worden door de users van een nieuw of veranderd systeem om de release goed te kunnen keuren.