Het doel van service design is om producten en diensten te ontwerpen die geschikt zijn voor het beoogde doel, geschikt voor gebruik en die kunnen worden geleverd door de organisatie en haar ecosysteem. Dit bevat planning en organisatie van mensen, partners, leveranciers, informatie, communicatie, technologie en practices voor nieuwe of veranderde products en services. En de interactie tussen de organisatie en zijn customers.
Service design moet ervoor zorgen dat de weg van de vraag naar de realisatie voor de klant een zo fijne en vlotte ervaring is en de best mogelijke customer outcome aflevert. Dit wordt bereikt door te focussen op Customer experience (CX) en User experience (UX). Het aannemen en implementeren van een service design practice gericht op CX en UX zal:
Resulteren in customer-centered products en services die stakeholders in design activiteiten betrekken.
Er wordt gedacht aan de hele omgeving van een product of een service.
Ervoor zorgen dat projecten kisten, timing, vereisten van middelen en risks i.v.m. service design beter kunnen inschatten.
Resulteren in hogere volumes van succesvolle veranderingen.
De design methodes makkelijker maken om te adopteren en volgen.
Ervoor zorgen dat service design assets gedeeld kunnen worden en hergebruikt over projecten en services.
Het vertrouwen boosten dat nieuwe of veranderde products en services op tijd en naar specificaties geleverd kunnen worden zonder onverwacht andere producten en services of stakeholders te beïnvloeden.
Ervoor zorgen dat nieuwe of veranderde products onderhouden kunnen worden en cost-effective zijn.
Bij het ontwerpen van een nieuwe of veranderende product of service moet men in acht houden dat er impact kan zijn op:
Andere products en services
Alle relevante partijen, inclusief customers en suppliers
De bestaande architecturen
De benodigde technologie
De service management practices
De nodige metingen en metrieken
Service design ondersteund products en services die:
Business- en customer-georiënteerd gefocust en gedreven zijn.
Cost effectief zijn.
Aan de fysieke en informatie beveiligingsnoden voldoen van de organisatie en eventueel externe customers.
Flexibel en aanpasbaar zijn, maat toch passend voor het doel op het punt van levering.
Kunnen omgaan met de altijd stijgende vraag in volume en de snelheid van verandering.
Voldoen aan de toenemende organisatorische en customer vereisten voor continu operationeel te blijven.
Beheerd en bedient worden op een aanvaardbaar risico niveau.
We gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te bieden door uw voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies. U kunt echter "Cookie-instellingen" bezoeken om een gecontroleerde toestemming te geven.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duur
Beschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.