Service catalogue management

2,813 Online Catalog Stock Illustrations, Cliparts and Royalty Free Online  Catalog Vectors

Het doel van service catalogue management is een enkele bron van informatie voorzien voor alle services en service offerings en zich ervan verzekeren dat dit beschikbaar is voor het relevante publiek.

De service catalogue zorgt voor value creatie en is gebruikt door vele verschillende practices binnen de Service value Chain. Hierdoor moet dit flexibel zijn in verhouding tot welke service details en attributen het zal tonen, gebaseerd op de intenties en doelen. Hierdoor kunnen organisaties ervoor kiezen om verschillende zichten op de catalogue aan te bieden voor verschillend publiek. Bijvoorbeeld:

  • User views: Geeft informatie over Service Offerings die kunnen aangevraagd worden en geven ook details weer.
  • Customer views: Geeft Service level, financieel en service prestatie data weer.
  • IT of IT customer views: Geeft technische, security en proces informatie om te gebruiken in service aflevering.

Definitie: Request catalogue: Een view van de service catalogue die details geeft over service aanvragen voor gestaande en nieuwe services en beschikbaar gesteld voor de users.

ITIL Service Catalogue Management | ITIL Tutorial | ITSM
Service Catalogue Management | IT Process Wiki