Business analysis

Het doel van business analysis is om een bedrijf of een element van een bedrijf te analyseren, definiëren wat zijn vereniging nodig heeft en oplossingen aanbevelen om in behoeften te voorzien of een zakelijk probleem op te lossen. Dit zou de value creatie voor de stakeholders moeten vergemakkelijken. Business analysis stelt een organisatie in staat om de behoeften in een betekenisvolle manier te communiceren, de reden voor verandering uitdrukken en oplossingen voor value creatie ontwerpen en omschrijven in lijn met de doelen van de organisatie.

De belangrijkste activiteiten die geassocieerd worden met business analysis zijn:

  • Het analyseren van Business systemen, processen, services of architecturen in de veranderende interne en externe context.
  • Identificeren en prioriteren van delen van het Service Value System en products en services die verbetering nodig hebben en kansen voor innovatie.
  • Evalueren en voorstellen van acties die ondernomen kunnen worden om de gewenste verbetering te creëren. Acties bevatten niet enkel veranderingen in IT, maar ook proces veranderingen, aanpassingen aan de organisatorische structuur, en ontwikkeling van personeel.
  • Het documenteren van de zakelijke behoeften voor de ondersteuning van services om de gewenste verbeteringen toe te passen.
  • Aanbevelen van oplossingen volgens de analyse van de verzamelde benodigdheden en deze valideren bij de stakeholders.

Definities:

Warranty requirements: meestal niet functionele benodigdheden, opgevangen als inputs van de belangrijke stakeholders en andere practices. Organisaties zouden moeten mikken op voor-gedefinieerde warranty acceptatie criteria voor het gebruik in practices zoals project management en software development and management.

Utility requirements: Functionele benodigdheden die gedefinieerd zijn door de customer en uniek zijn aan een specifiek product.