ITIL Management Practices

In ITIL is een management practice een set van organisatorische bronnen die ontworpen zijn om een werk uit te voeren of om een objectief te behalen. De oorsprong van de praktijken is als volgt:

  • General management practices zijn geadopteerd een aangepast voor service management vanuit get algemeen business management domein.
  • Service management practices zijn ontwikkeld in service management en ITSM in de industrie.
  • Technical management practices zijn aangepast vanuit de technologie management domeinen voor service management doeleinden door de focus uit te breiden of te verplaatsen van technologische oplossingen naar IT services.

Hier volgt een overzicht van de ITIL management practices:

General Management PracticesService Management PracticesTechnical Management Practices
Architecture managementAvailablility managementDeployment management
Continual improvementBusiness analysisInfrastructure and platform management
Information security managementCapacity and performance managementSoftware development and management
Knowledge managementChange control 
Measurement and reportingIncident management 
Organizatoinal change managementIT asset management 
Portfolio managementMonitoring and event management 
Relationship managementProblem management 
Risk ManagementRelease management 
Service financial managementService catalogue management 
Strategy managementService continuity management 
Supplier managementService design 
Workforce and talent managementService desk 
 Service level management 
 Service request management 
 Service validation and testing