Measurement and reporting

Measuring & Reporting | Better Buildings Partnership

Het doel van measurement and reporting is het ondersteunen het maken van goede beslissingen en continu verbeteren door het niveau van onzekerheid te verminderen. Dit wordt bekomen door het verzamelen van relevante data op diverse Managed objects en het correct interpreteren van deze data in een geschikte context. Managed objects bevatten, maar zijn niet beperkt tot, products en services, practices en value chain activiteiten, teams en individuen, leveranciers en partners en de organisatie als een geheel.

How Open and Transparent Measurement and Reporting Has Helped Our Business  - Oracle Digital

Belangrijke definities:

CSF: Critical Success Factor: Een nodige pre-conditie voor het bereiken van de bedoelde resultaten.

KPI: Key Performance Indicator: Een belangrijke metriek die gebruikt wordt in het evalueren van het succes in het bereiken van een doel.

KPIs en gedrag: Een KPI voor individuen stellen kan een competitieve motivatie zijn en loeiden tot positieve resultaten Als tenminste de KPIs opgesteld zijn met een duidelijk doel voor ogen.
Hoewel target-setting voor individuen kan ook een negatieve kant hebben. En zo ook ongepast of ongeschikt gedrag veroorzaken. Dit gebeurd vaak als men teveel focus legt op de individuele KPIs.
een oplossing hiervoor is KPIs stellen voor teams i.p.v. individuele personen.

Reporting: Data verzameld als metrieken is vaak aangeboden in de vorm van rapporten of dashboards. Het is belangrijk om te onthouden dat deze vooral dienen voor het ondersteunen van het maken van de juiste beslissingen. Daarom moet de inhoud relevant zijn voor de ontvangers ervan. Rapporten en dashboards zouden het makkelijker moeten maken om te zien wat er moet gebeuren en waar er nood aan is, zodat er actie kan ondernomen worden. Een goed rapport of dashboard moet voldoen aan 2 hoofdvragen: Hoe ver zijn we van ons doel af? Wat zijn de bottlenecks die voorkomen dat we betere resultaten leveren?