Het doel van service request management is het ondersteunen van de overeengekomen kwaliteit van een service door het behandelen van alle pre-gedefinieerde en user geïnitieerde service aanvragen op een effectieve en gebruiker vriendelijke manier.
Definitie: Service request: Een vraag van een gebruiker of een geautoriseerd vertegenwoordiger van een gebruiker die een service actie in gang zet die overeengekomen is als een normaal onderdeel van het leveren van de service.
Elke service request kan een of meer van het volgende bevatten:
Een aanvraag voor het leveren van een service.
Een aanvraag voor informatie.
Een aanvraag voor voorziening van een middel of service.
Een aanvraag voor feedback, complimenten en klachten.
Sommige service request hebben toestemming nodig voor redenen als financiën, beveiligde informatie of andere policies. Andere requests hebben dan weer geen specifieke toestemming nodig. Om hier succesvol mee om te gaan zou het service request management de volgende richtlijnen moeten volgen:
Service aanvragen en hun oplossingen zoveel mogelijk standaardiseren en automatiseren in de hoogst mogelijke graad.
Policies moeten opgesteld worden over welke service requests een beperkte of geen goedkeuring vereisen, om zo de vervulling te stroomlijnen.
De verwachtingen van de tijd voor vervulling voor de gebruikers moet duidelijk afgesproken zijn, gebaseerd op wat de organisatie effectief kan leveren.
Kansen voor verbetering moeten geïdentificeerd en toegepast worden om kortere tijden voor vervulling te bekomen en gebruik maken van automatisering.
Policies en workflows moeten ze zijn voor het documenteren en doorschakelen van aanvragen die ingediend zijn als service requests, maar zouden behandeld moeten worden als incidenten of veranderingen.
We gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te bieden door uw voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies. U kunt echter "Cookie-instellingen" bezoeken om een gecontroleerde toestemming te geven.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duur
Beschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.